Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3', 'https://podcastuje.pl/podcast-lista-to-do/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Podcast lista to do

Oto moja podcast lista to do.

Wśród osób, które pytają mnie jak zrobić podcast, widzę lekkie zakłopotanie nieznajomością technologii.

Nie ma się czego obawiać. Poniżej przeczytasz krok po kroku co robić, żeby opublikować swoją audycję.

Jeśli mogę w czymś pomóc, dawaj znać. Lubię się dzielić swoim doświadczeniem, bo wtedy dzieją się ciekawe rzeczy. Mam nadzieję, że ta lista da Ci wartość. Podcast lista poniżej, daj znać, jeśli coś jest niejasne, albo potrzebujesz pomocy.

Moja podcast lista to do:

Przed ruszeniem maszyny podcastowej, warto spojrzeć, co ma moja podcast lista. Odpowiedz sobie na pytania:

1. Dlaczego nagrywasz?

Zapisz sobie na kartce powody, dlaczego chcesz nagrywać podcast. Co Ci da nagrywanie własnej audycji? Czy to będzie jednorazowy wyskok? Co z tego będziesz mieć?

Dlaczego nagrywasz? Z potrzeby rozwoju? Dzielenia się wiedzą? Rozwoju kontaktów? Jesteś gadułą? 🙂
Gdy dadzą mi mikrofon, nie mogę się powstrzymać. Gadam. Pytam, dociekam. Ta podcast lista to do jest moją prywatną listą, sprawdzoną na mnie samym.

2. Jaki będzie temat podcastu?

Czyli to, o czym chcesz mówić. Zrób burzę mózgów i zaplanuj jak najwięcej tematów do przodu. W jednym z podcastów “Mała Wielka Firma” gość Marka Jankowskiego opowiadał, że burzę mózgów dla tematów robi podczas jazdy do pracy. Włącza dyktafon i nagrywa swoje myśli. Potem z tego nagrania można zrobić scenariusz podcastu i jednocześnie artykuł na bloga.

3. Kto jest Twoim odbiorcą?

Jakiego języka użyjesz do tworzenia audycji? Będziesz mówić profesjonalnie, czy raczej na luzie? Biznes? Lifestyle? Technologia? Kto Cię będzie słuchać? Ten punkt jest jednym w najważniejszych. Dlatego ta podcast lista to do skupia się najbardziej na odbiorcach.

4. Co przekażesz słuchaczom?

Rady, doświadczenie, dzielenie się wiedzą? Podcast nie powinien być o niczym. Oczywiście znajdzie się nisza na podcasty, w których gada się o tym, co się zjadło na śniadanie. Jednak warto mieć dokładną wizję tego, co chcesz przekazać.
Wartość wyniesiona z podcastu podnosi wartość całego podcastu. Dzięki wartości zyskasz słuchaczy.

5. Jaka forma podcastu?

Monolog? Wywiady? Opowieści? Słuchowiska? Wszystkiego po trochu?
Jak widzisz formę Twojej audycji? Przemyślana formuła daje dobre rezultaty.

Gdy masz odpowiedzi na pytania powyżej, masz ogólną wizję podcastu. Możesz zabrać się za rzeczy techniczne. Poniżej znajdziesz techniczne aspekty zakładania podcastu.

Technikalia podcastowe

  1. Wybrać hosting – omiń ten temat i wróć do niego jak wybierzesz mikrofon.
    A jak już wybierzesz i nagrasz, to TUTAJ jest link do najlepszych hostingów podcastu.

  2. Mikrofon

    Jeśli zamierzasz robić solo i do duetów polecam Samson Q2U.
    Uważaj na duety. Wymagają więcej urządzeń, a podłączenie dwóch mikrofonów do komputera to nie taka prosta sprawa. Wymaga dodatkowego oprogramowania.

  3. Nagraj intro, czyli wstępne, króciutkie nagranie

    To jest chwyt, którego nauczyłem się przypadkowo, podczas pracy z jednym z moich podcastowych klientów. Nagrane 1–2-minutowe intro pozwala na zaoszczędzenie czasu, który potrzebny jest na pojawienie się w różnych aplikacjach podcastowych.

    Działa to tak: Ty nagrywasz intro, króciutko mówisz o temacie podcastu. Wrzucamy to intro na hosting i ten plik już pracuje za Ciebie. Jednocześnie zgłaszamy Twój podcast do Spotify oraz iTunes a boty Google już szukają Cię w sieci. Nie mówimy nikomu o tym fakcie.

    Działamy po cichu, aby dostęp do podcastu był gotowy w momencie, gdy wybierzesz dzień premiery.
    Takie podejście eliminuje częsty problem podcasterów, którym jest ogłoszenie światu, że masz podcast, a jednocześnie nikt go nie może posłuchać, bo brak jest dostępu do audycji w aplikacjach podcastowych. Bo nie zostały jeszcze zgłoszone.

  4. Podstrona podcastu w witrynie

    Lub oddzielna strona dla Twojego podcastu. Dobrze spojrzeć na stronę Marka Jankowskiego — Podcast Mała Wielka Firma.

  5. Logo podcastu

    Musi być kwadratem. Rozmiar 1400 × 1400 do 3000 × 3000 px, RGB.

  6. Tytuł podcastu i jednolinijkowy opis podcastu

    Czyli na przykład:
    Podcastuje.pl
    Zrobię Ci podcast.

  7. Słowa-klucze do podcastu

    Dobry hosting pozwala na umieszczenie słów kluczowych nie tylko dla całej audycji, ale także dla konkretnego odcinka.

  8. Dłuższy opis podcastu

    Będzie dodany na stronie hostingu podcastu.
    Będzie także widoczny w aplikacjach podcastowych takich jak Spotify czy iTunes.

  9. Wymyśl intro. Jest to opcjonalna rzecz. Ale atrakcyjna

    Ja zaczynam albo hasłem podcastu Escola, albo w DW Podcast mówię: “Cześć dziewczyny, cześć chłopaki, jestem Jędrzej, witam w podcaście Developer-Wannabe. Mamy gościa…, jaki był Twój pierwszy komputer?”
    Niedługie intro, w którym zawsze podobnie witasz słuchaczy i w kilku zdaniach opowiadasz o odcinku to Twój znak rozpoznawczy.

  10. Wybierz muzykę do intro

    Na przykład z Audio Jungle albo z Dig CC mixter.
    Lub z innego legalnego źródła. Wielu twórców udostępnia bezpłatnie swoje utwory. Musisz jednak pamiętać, że nawet bezpłatne utwory mają ograniczenia. Dodawaj informację o autorze muzyki na końcu notatek do podcastu.

  11. Zainstaluj program do nagrywania i edycji audio.
    Dla komputera z Windows zainstalować Audacity lub Garage Band z dla Maca. Z czasem odkryjesz ograniczenia tych programów. Wtedy rekomenduję przesiadkę na Reaper.
    To jest cudo. Kosztuje kilkadziesiąt dolarów, ale można robić niesamowity montaż. Odkąd używam Reapera, moi klienci zauważają, że dźwięk w ich podcastach stał się lepszy.

  12. Do podcastów nagrywanych online
    Wybierz StreamYard, dzięki któremu możesz robić live i jednocześnie nagrywać oddzielnie audio na Audacity lub Garage band.

  13. Załóż konta dla podcasterów na iTunes oraz Spotify.
    Ale najpierw sprawdź, czy Twój hosting pozwala Ci na udostępnienie Twojej audycji bez potrzeby używania serwisów powyżej. Plusem jest fakt automatyzacji. Przez hosting udostępniasz audycję do Spotify lub iTunes. Minusem jest fakt, że hosting robi to w Twoim imieniu, więc nie masz pełnej władzy nad faktem udostępnienia.

Po ogarnięciu tych punktów wyżej, robisz kontent. Czyli to, co chcesz powiedzieć.

Ewentualnie

1. Założyć Kanał Youtube Podcastu/Dodać do istniejącego kanału

2. Założyć stronę podcastu na Linkedinie

3. Zaprosić autorów artykułów, które Ci się podobały.

4. Założyć sobie konto na platformie streamingowiej:

Streamyard — dla rozmów online na FB/LI/YT

https://streamyard.com/
Załóż sobie konto dopiero jak umówisz gości. Pierwszy miesiąc umożliwia streamowanie do trzech platform

Restream — podobnie, dla YT/FB/LI/TT oraz dla streamingowania półgodzinnych nagrań.

https://restream.io/

5. Zaaplikować o Linkedin Live. Prawdopodobnie Cię odrzucą, ale wpiszą na listę oczekujących. Ja tam się znajduję, co znaczy, że za jakiś czas będziemy mieli priorytet w przyznawaniu dostępu do Live. To jest opcja, którą zawsze włączam do listy to do.

Dla użytkowników i firm w jednym formularzu. Aplikuj jako Ty, nie aplikuj jako firma.
https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/lv-app

6. Sprawdzić jeszcze raz, czy podcast lista to do jest wykonana.

Jeśli chcesz zrobić podcast, mogę Ci w tym pomóc. Od wymyślania do publikowania. Daj mi znać. Pisz na mail poniżej, pogadamy, ogarniemy i zrobimy podcast.

Jędrzej Paulus

jedrzej@podcastuje.pl

Spójrz, w czym mogę Ci pomóc.

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz