Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'c31b6ecb6460d6d65f8cb9d14fb04e57' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('c31b6ecb6460d6d65f8cb9d14fb04e57', 'https://podcastuje.pl/marketing-podcastu-3-rzeczy-dzialaja-od-lat/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Marketing podcastu. 3 rzeczy działają od lat

Jest 5 milionów podcastów, w tym około 7 500 po polsku. Niech te liczby nie robią na Tobie wrażenia. Blogów są miliony milionów, a kanałów na YouTube tylko ciut mniej. Mała liczba podcastów w porównaniu z blogami czy YouTube to Twoja szansa, jeśli wiesz, jak robić marketing podcastu.

To także wyzwanie.

Bo podcasty wyszukuje się nieco trudniej. Dlatego marketing podcastu zadziała, jeśli…

Zebrałem 3 pomysły, które u mnie działają najlepiej, aby pomóc Ci trafić do słuchaczy.
Wybierz jeden. Wdrażaj, pracuj cierpliwie. Urośnie.

Zoptymalizuj swoje podcasty pod kątem SEO

Poprawa optymalizacji podcastów pod kątem wyszukiwarek (SEO) to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie większej liczby słuchaczy. Część bloga, poświęcona podcastowi jest tak samo ważna, jak same słowa kluczowe na całym blogu oraz w opisie samego podcastu.

Słowa kluczowe!

Odcinki podcastów mogą być wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google i Bing. Więc jeśli Twój podcast jest odpowiednio zoptymalizowany za pomocą odpowiednich słów kluczowych, możesz to wykorzystać do zwiększenia wykrywalności podcastu.

Nie potrzebujesz superkreatywnego podejścia. Wystarczy spojrzeć w Google lub Ubersuggest, aby znaleźć odpowiednie słowa. Możesz też zajrzeć na grupy na Facebooku, aby sprawdzić, jakie słowa są używane w kontekście tematu Twojego odcinka.

Jak to robimy w moim podkaście firmowym?

– Łukasz, nasz CMO, wyszukuje słowa kluczowe, łączące się z gościem odcinka i z omawianym zagadnieniem.

– Słowa kluczowe wrzuca do guglowego excela

– Ja używam tych słów w tytule odcinka, w opisie oraz w samej zapowiedzi/intro podcastu (bo kiedyś google wreszcie zrobi automatyczną transkrypcję)

No właśnie – transkrypcja

Ściana tekstu może jest trudna do przeczytania, ale ma zalety w zwiększaniu widoczności Twojego podcastu. Google kocha duże ilości tekstu, roboty ładnie znajdują słowa kluczowe. A transkrybowany tekst kiedyś zamieni się z powrotem w podcast.

I zwiększysz także dostępność Twoich treści np. dla osób niewidomych lub głuchych.

Z transkrypcją pracuje genialnie Krzysiek Kempiński. Podcaster, pyrcaster i mój ziomo.

Co wykorzystać do transkrypcji?

Happyscribe – my love. Więcej narzędzi znajdziesz w narzędziowniku podcastera. To narzędzie, które za darmo przekazuję subskrybentom newslettera KursPodcastu.pl. Kliknij obrazek poniżej i zapisz się, aby je otrzymać.

Podcast dla szefa
Czytaj o podcastach

Marketing podcastu w mediach społecznościowych

Aktywność w różnych kanałach mediów społecznościowych znacznie zwiększa wykrywalność podcastów. Podcast nie sprzedaje, podcast daje mało lajków. Ale podcast otwiera drzwi i jest źródłem ogromnej ilości wiedzy, form, informacji.

Coraz częściej zapominamy, że media społecznościowe mogą służyć wymianie pomysłów i sprawdzaniu idei.

Ale nic to. Znów możemy/mogę się wyróżnić, np. dbaniem o jakość treści.

Jak to robię w Escola Mobile?

Aby stworzyć wiele treści z jednej treści…

Tworzę maszynę contentu: video + audio serwowane w różnych formach.

Video w formie krótkich filmów, shortów, wrzutek natywnie w social media.

Ostatnio shorty robią robotę w marketingu podcastu. Nie tylko chodzi o to, aby potencjalny słuchacz kliknął. Chodzi też, aby o sobie przypominać. W ten sposób budujemy markę firmy oraz markę osoby.

Audio – odcinek podcastu, do tego odpowiednio sprofilowany blogpost i udostępnianie podcastu poprzez Chartable.

I wrzucamy odcinek wielokrotnie w ciągu miesięcy. Do recyclingu używam narzędzia Publer. Ustawiam recycling posta np. co 10 tygodni i puszczam wruch.

A dodatkowo wszystkie możliwe osoby w firmie biorą udział w dyskusjach i od czasu do czasu wrzucają link do odcinka, jeśli kontekst na to pozwala.

A co robią inni podcasterzy?

Zapowiadają nowy odcinek, wręcz grzeją temat na długo przed ukazaniem się odcinka. 

Co Ty możesz zrobić przed nagraniem?

  • Opowiadać, co będzie tematem nagrania (i z kim)
  • Wciągać widzów/słuchaczy do produkcji (np. proś o pytania)
  • Przedstawić gościa/gościnię chwilę przed startem samego nagrania
  • Oznaczy firmę/gościa na stories/w postach
  • Pokazać jak wygląda nagranie odcinka
  • Robić niby to od niechcenia, szybkie stories z update’m z przygotowań
  • Zostawić gdziekolwiek kawałek informacji, o czym będzie podcast

Jest jeszcze jedna rzecz, która u mnie działa.

To aktywność w rozmowach i grupach na Linkedin oraz na Facebooku.

Nie chodzi tu o wrzucanie posta typu: elo elo nowy podcast klikaj tutej.

Raz na tydzień wrzucam link do nowego odcinka w grupach na FB.

Z częścią administratorów dogadałem się i mogę wrzucać jako post.

W grupach są też cykliczne posty typu: co zrobiłeś w tym tygodniu lub tzw. chwaliposty. Okazuje się, że jednak ludzie to czytają, przeglądają, patrzą co tam nowego się pojawiło. Kilkukrotnie zrobiłem oddzielny link tylko dla konkretnych grup i wyszło pięknie – wzrosły odsłuchania właśnie tego odcinka. 

Inny pomysł na marketing podcastu to aktywność w grupach i wrzucanie linka do podcastu od czasu do czasu. Ale tak, aby nie spamować. Link do podcastu musi mieć związek z rozmową. (Wiem, oczywiste, ale jednak…)

Drugą oczywistą oczywistością jest… postowanie w grupach tematycznych, które nie są tylko podcasterskie.No niestety. W tematycznych grupach widzę mało postów o nowych odcinkach podcastu. Za to w podcasterskich grupach wręcz widać spam, który podcasterzy wrzucają, bo nowy odcinek i wogle.

Szkoda, że w podcasterskich grupach jest więcej spamu niż wymiany myśli. Dlatego zrób to lepiej i wrzucaj link do podcastu w grupach ludzi, których zainteresuje sam temat Twojego odcinka, a nie fakt, że ten odcinek wyszedł i klikaj tutej.

Newsletter

Wreszcie, niemal po latach starań udało nam się stworzyć odpowiedni newsletter firmowy. Informujemy w nim, co robimy w firmie, jak działamy, co się dzieje. A jednocześnie dodajemy fragment z linkiem do podcastu.

Widzę w statystykach, że ilość odsłuchań rośnie w dniu wysłania newslettera (polecam chartable)

Dzięki, że jesteś ze mną.

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz