Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'a076eb60c1b30175e53ad9aa9558356b' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('a076eb60c1b30175e53ad9aa9558356b', 'https://podcastuje.pl/seo-podcastu-narzedzie-ktoremu-google-moze-czyscic-buty/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

SEO podcastu – narzędzie, któremu Google może czyścić buty

SEO to odpowiedni dobór wyszukiwanych słów i linków, który pomaga Ci zwiększyć widoczność treści w sieci. Tak po ludzku – tworzenie opisów tak, żeby trafiały jak najwyżej w Google. A przez to, aby rosły Ci zasięgi podcastu. Dziś o narzędziu, lepszym niż Wielki Wujek z Kalifornii.

To jest druga część płatnego maila, dotyczącego marketingu podcastu. Weź cokolwiek z tego maila i wdróż u siebie. Im więcej będziesz wdrażać, tym lepiej będzie pozycjonowany Twój podcast.

Keywords – słowa kluczowe SEO Podcastu rośnie

Słowa kluczowe są kluczowe. No przecież to jasno oczywiste 🙂

Możesz popić wody, bo to było suche jak dowcipy polityków.

Pytanie: Co w Google wpisują Twoi słuchacze, aby Cię znaleźć?

Co powinni wpisywać, aby znaleźć konkretny odcinek Twojego podcastu? Tu pojawia się SEO podcastu

Jeśli słowo „podcast”, to jesteśmy na przegranej pozycji.

Dlaczego?

Bo podcast w wielu językach pisze się tak samo. Nawet lokalizacja wyszukiwarek nie daje rady, bo i tak Google pokaże nam kilka stron po polsku i ze 150 po angielsku. Interesuje nas, aby nas słuchali.

Myśl do partyzanckiego marketingu: opowiadaj wszystkim dookoła jak się nazywa Twój podcast. Niech część z ludzi wpisuje nazwę podcastu. W ten sposób będziesz mieć częściowy wpływ na pozycjonowanie się całej audycji, a nie tylko konkretnego odcinka.

To dlatego na początku nagrań podajemy tytuł całego show. I dlatego mój szef – gospodarz podcastu Escola Mobile ma formułkę, którą zawsze wita słuchaczy.

Gdy podcaster robi nowy odcinek, daje wartość.

To, co robisz, masz znaczenie.

Zrób wokół tego szum.

Musimy ułatwić słuchaczom znalezienie nas. Mało tego! Słuchacz nawet nie musi o tym wiedzieć! Szum może oznaczać także to, co się dzieje w sieci. O czym mówią ludzie i co robią, aby znaleźć informacje na konkretny temat.

Gdy wypuszczam nowy odcinek firmowego podcastu, zawsze używam Ubersuggest. Ostatnio nagraliśmy serię o tworzeniu gier. Słowem kluczowym dla jednego z odcinków był „gamedev”.

Ubersuggest jest nawet lepszy niż Google trends, bo daje więcej możliwości badania słów kluczowych. 

Jak używać Ubersuggest, żeby szybko znaleźć słowo kluczowe dla podcastu?

W Ubersuggest używam co najmniej dwóch zakładek.

Poniżej jest screen z wyszukiwarki na stronie głównej. Wpisuję tam słowo kluczowe. Ważne jest, aby ustawić język na polski. Bezpłatnie w ciągu dnia możesz sprawdzić 3 słowa kluczowe. Wybieram 3 najciekawsze i jadę z tematem.

Ubersuggest daje od razu mnóstwo podpowiedzi, w jakim kontekście pojawia się Twoje słowo kluczowe. Zwykle spoglądam i zapisuję 2-3 wnioski.

A potem przechodzę na lewą stronę ekranu i klikam CONTENT IDEAS.

Dlaczego nie keyword? Czytaj dalej, zaraz wyjaśnię.

Content Ideas to zbiór najczęściej czytanych artykułów, gdzie występuje Twoje słowo kluczowe. Często biorę stąd inspirację do pisania artykułów na bloga. Dobrym wskaźnikiem dla słowa kluczowego jest liczba udostępnień na Facebooku.

W tej zakładce patrzę jak dane słowo kluczowe postrzegają inni. Wiele razy zdarzało mi się, że zupełnie inaczej coś rozumiałem. Najczęściej nieprawidłowo. Dlatego Content Ideas pozwalają mi znaleźć coś, co będzie odpowiednie dla podcastu.

Protip: nie ograniczaj się do jednego słowa. Gdy jedno słowo ma słabe wskaźniki, znajdź kolejne. Wyrazy bliskoznaczne są OK.

Dołącz do podcastowego newslettera

Co zrobić, gdy Content Ideas nie daje rezultatu?

Czasem Content Ideas podaje absurdalne posty, które nijak się mają do słowa kluczowego. Wtedy masz dwa rozwiązania: 

Używasz słowa dalej

Po pewnym czasie na tej liście pojawi się Twój podcast, bo będzie zawierać wyszukiwane słowo. Jeśli podcast nie ma być dodatkiem do biznesu – tak zrób. A jeśli podcast ma funkcję marketingową i jest częścią Twojej biznesowej działalności…

Przechodzisz do Keyword ideas

Keyword Ideas pokazuje, w jakim kontekście wyszukiwania pojawia się Twoje słowo. Celuj w zielone, są mniej oblegane. SEO dla podcastu to nie jest puszczanie posta na insta, gdzie liczą się natychmiastowe komentarze i lajki. To przygotowanie odpowiedniego lądowiska, aby na nim gładko wylądował Twój słuchacz. Podcasty można słuchać zawsze i wszędzie. Posty na insta – raczej przez chwilę. 

Dlatego…

Sprawdź także zakładkę „Related”w zakładce Keyword Ideas 

Tam znajdziesz pokrewne słowa kluczowe i ich kontekst. Czasem ilość słów kluczowych i pokrewnych przytłacza. Dlatego biorę kartkę i zapisuję trzy-cztery. Zwykle to inne formy wyrazu lub wyrazy bliskoznaczne. 

Wtedy sprawdzam słowa, oznaczone na zielono i wybieram to z najniższym numerkiem (to wg mnie ogólna zasada dla Ubersuggest)

W ten sposób mamy słowo kluczowe dla odcinka podcastu.

Brawo! Masz słowo kluczowe do podcastu, SEO podcastu się cieszy, teraz trzeba pisać ładne teksty, gdzie je użyjesz i czytać lub opowiadać o słowie kluczowym tak, aby wkrótce transkrypcja Google zafiksowała Twój tekst.

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz