Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'a076eb60c1b30175e53ad9aa9558356b' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('a076eb60c1b30175e53ad9aa9558356b', 'https://podcastuje.pl/podcast-na-linkedin/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Podcast na LinkedIn

Gdy zaczynałem przygodę z social mediami, to LinkedIn służył mi do szukania pracy. Niekoniecznie wiedziałem, po co ten podcast na LinkedIN. Po kiego tam się udzielać.

Zwykle jak się wkurzyłem na ówczesną szefową, to siedziałem na LI i grzebałem w ofertach. Bo LI na początku był wirtualnym ładnym CV.

W 2018 roku LI się zmienił. Miał być Facebookiem, tylko dla biznesu.

Wśród postów na LI są bzdury o niekończącym się wyścigu i ulepszaniu siebie, ciągłym doskonaleniu, służeniu drogim klientom i że tyyyyle zarobiłem milionów, a byłem pucybutem. Daj lajka i powiem Ci jak żyć.

Tak bardzo jestem oryginalny, podkreślają użytkownicy.

I nagle masz feed pełen tak samo oryginalnych i tak samo niepowtarzalnych ludzi. Jak od linijki.

Ale feed można wychować. Np. odznaczając obserwowanie nudnych członków sieci.

A wśród zalewu „So True Moments” i „Ważny temat”, można znaleźć kilka postów, które rzeczywiście mogą wnieść coś do Twojego życia lub życia Twoich klientów.

Niech Twój podcast na Linkednie będzie jednym z takich źródeł
(jest nadzieja, szczegóły na końcu tekstu)

Dlaczego warto promować podcast na Linkedinie?

Jeśli wciąż zwlekasz z podcastem dla Twojej firmy, to mam nadzieję, że Cię przekonam

1. LinkedIn szybko nabiera tempa w marketingu online. Według LinkedIn witryna ma 830 milionów użytkowników na całym świecie. Ponad 4 miliony w Polsce w 2020 roku. Cztery lata później, w końcu 2024 roku to 7 milionów.

2. Profil użytkownika LinkedIn w Polsce jest obiecujący: przedsiębiorca, sprzedawca, marketer, często 25+, sami przedsiębiorcy to ciekawy target dla każdego podcastera.

Dobrze skonstruowane treści mogą zachęcić ich do słuchania i współpracy przy tworzeniu podcastu. Publiczność LinkedIn jest dobrze wykształcona. Zupełnie tak samo jak przeciętny słuchacz podcastów. A słuchacz podcastów to człowiek z zasobniejszym portfelem.

👉 Jan Zając opowiadał o tym w moim podkaście Escola Mobile #39 (Spotify)

Kto i jak słucha podcastów? Dlaczego podcasty to dobre medium dla biznesu?

3. LinkedIn daje użytkownikowi więcej czasu na odsłuchanie/obejrzenie fragmentu podcastu

W porównaniu z innymi platformami społecznościowymi LinkedIn obsługuje dłuższe filmy niż TikTok czy Twitter (FB daje podobne możliwości). Obecnie możesz przesyłać filmy o długości do 10 minut i maksymalnym rozmiarze pliku 5 GB. To znaczy, że możesz wrzucać np. videocasty w najlepszej możliwej jakości.

4. LinkedIn daje możliwość Video Autoplay

To więcej odtworzeń. Jednocześnie możesz dodawać napisy do podcastu, nawet bez używania Opus Pro czy Minvo. (dłuższy czas oglądania) LinkedIn obsługuje natywne filmy od 2017 roku, kiedy to wprowadzono również autoodtwarzanie. Dla wygody użytkownika jest domyślnie wyciszone.

A napisy zastąpią nawet dźwięk.

5. LinkedIn jest bardzo mocno związany z mobile.

Dokładnie jak podcasty.

Używając odpowiednich narzędzi do przeniesienia użytkownika na Spotify lub apple możesz zdobyć jego czas i uwagę. Czyli wzmocnić relacje. A co ociepla relacje? 

6. LinkedIn prowadzi we współczynnikach konwersji w mediach społecznościowych.

Według badania Hubspot, obejmującego ponad 5000 firm, LinkedIn generuje najwyższy współczynnik konwersji odwiedzających do leadów wynoszący 2,74%, prawie 3 razy wyższy (277%) niż zarówno Twitter (0,69%), jak i Facebook (0,77%). Biorąc pod uwagę zmiany na Twitterze, czyli już X i rozpędzenie się farm trolli, LinkedIn jeszcze próbuje utrzymać poziom.

Smakowicie?

Dowiedzmy się zatem jak publikować na LinkedIn, aby promować swój podcast.

Rekomenduję Ci cztery główne sposoby promowania swojego podcastu na LinkedIn:

  1. Profil LinkedIn (Twoja strona osobista)
  2. Strona LinkedIn (strona np. Twojej firmy)
  3. Biuletyn (czyli newsletter) i artykuł (czyli to samo tylko w innym sosie)
  4. Live na Linkedin

Profil na LinkedIn

Link do podcastu na Twoim profilu jest pierwszym i najłatwiejszym miejscem do zachęcenia słuchacza do włączenia Twojego podcastu.

Na profilu możesz umieścić link w kilku miejscach.

Profil osobisty

Ta sekcja zawiera Twoje imię i nazwisko, zdjęcie profilowe oraz podstawowe informacje, które powinny zawierać nazwę Twojego podcastu(ów). W każdym przypadku, gdy pojawiasz się na LinkedIn, wyświetlane są różne sposoby wyświetlania tej karty (w zależności od rozmiaru ekranu). 

Wykorzystaj miejsce w części Polecane, aby dodać odnośniki. Jeśli wejdziesz na mój profil, znajdziesz tam link do newslettera i bloga i podcastu, który robię od 2019 z Krzyśkiem Wojewodzicem (Escola AI)

Podcast na LinkedIN gdzie umieścić

Posty

Tu jest nieco zamieszania. Posty na Linkedinie oglądamy w postaci feedu na głównej stronie. Ale mimo to publikujesz je na swoim profilu. Tylko konstrukcja LI jest nieco inna od tej, którą znamy z FB.

Jaki jest największy problem podcasterów, którzy udostępniają link w postach na LI?

Wrzucają info: ajajaj nowy podcast na LinkedIn! I link.

A potem jeszcze jeden i jeszcze jeden.

I jeszcze jeden w komentarzu, bo zapominają o czymś jeszcze.

A potem nikt tego nie czyta, bo im więcej linków, tym bardziej obcięte zasięgi.

Często link do podcastu kieruje np. na Spotify i obrazek zaciągnięty z tego serwisu jest ucięty. A do tego treść posta jest po prostu słaba. Ja nie klikam. Bo po co jak już teraz widać, że to ma małą wartość.

Jak postować na LinkedIn

Użyj choćby szeroko znanej formuły copywriterskiej AIDA i dodaj coś od siebie. Użyj haczyka, skieruj na podcast. Nie musisz pisać elaboratów, warto po prostu dać coś malutkiego i obiecać więcej ciekawych treści w odcinku podcastu (i mieć te ciekawe treści właśnie tam).

Co działa w podcastowych postach na LinkedIn?

  • Krótki i angażujący tekst (często A vs B lub pytanie retoryczne)
  • Ładny obrazek (najlepiej nawiązujący do tematu odcinka)
  • Hasztagi
  • AIDA
  • Oznaczenia gości/firmy

Właśnie! Goście podcastu!

Mam pewną praktykę, która działa niemal w 100%…

Po publikacji odcinka tworzę tekst posta i wysyłam gościowi podcastu z prośbą o publikację na swoich mediach. Dodaję obrazek i link do podcastu. W ten sposób gość ma gotowy materiał na post. Wystarczy go skopiować i wrzucić gdziekolwiek w sieć. Mało który gość odmówi pochwalenia się, że zrobił podcast na LinkedIn.

Jak robić videopodcast?

Wystarczy przygotować się jak do podcastu, a podczas nagrania włączyć kamerę. Podcasty w formie video to maszyna contentu (video, audio i tekst z rozmowy)

Videocasty pozwalają się widzieć, gdy nagrywasz zdalnie. A to dobrze przekłada się na atmosferę rozmowy. A po rozmowie wrzucasz wszystko na YouTube lub wycinasz soczyste fragmenty.

Narzędzie?

Streamyard

Podcast na LinkedIN newsletter
Czytaj o podcastach
Gdzie wrzucić podcast na LinkedIn

Bardzo mocno rekomenduję video w postach o podkaście

Natywne video oznacza, że zostało ono wrzucone do LI bezpośrednio. Nie używasz innych narzędzi a po prostu wrzucasz je do LI jak post.

Znowu… Videocasty dają Ci więcej treści z jednego podcastu. Siadasz, włączasz mikrofon, włączasz kamerę i nagrywasz. A potem np. najsmaczniejsze kąski wrzucasz jako posty na LI.

W podkaście Escola wycinam ciekawe 2-3 minutowe fragmenty rozmowy i postuję z krótkim komentarzem, obrazkiem jak na YouTube oraz z napisami.

Alternatywa

Nagraj film na telefonie, w którym zapowiadasz podcast lub opowiadasz, co jest w aktualnym odcinku. To może być film z rąsi. Jak w instastories.

Jeśli nie robisz videocastu

Polecam jedno proste narzędzie

Podcast na LinkedIn kocha video

Nawet krótka animacja jest bardziej promowana niż ładny obrazek. A jeśli to animacja z falą dźwiękową, napisami i logo Twojego podcastu – zwiększasz ilość ludzi oswajających się z Twoją marką.

2. Strona firmowa

Masz tu dwie możliwości: podcast jako część marketingu na stronie firmowej oraz strona firmowa podcastu. Utworzenie strony firmowej na LinkedIn dla podcastu zapewnia kilka dodatkowych opcji w porównaniu z profilem osobistym.

Minusem jest trudność w rozkręceniu strony firmowej.

Ale na to są sposoby. U mnie działa, że tak powiem, jak programista.

Strony firmowe to dodatkowe miejsce do publikowania nowych odcinków i artykułów, a także do angażowania innych osób powiązanych z Twoim podcastem. To kolejny kamyczek, kolejne ziarenko piasku, które zwiększa zasięg Twojego podcastu na LinkedIn.

Pomyśl o swojej stronie firmowej jako o rozszerzeniu swojej marki. Strona firmowa zawiera informacje kto, co, kiedy i gdzie robi (robisz). Przydaje się, jeśli nie masz jeszcze strony podcastu albo dodajesz podcast do marketingu firmy.

Tu możesz postować

  • Linki do artykułów na blogu
  • Informacje o nowym odcinku
  • Linki do podcastu
  • Filmy z podcastu
  • Posty, związane z tematami firmy/marki osobistej
  • Oznaczanie gości podcastu w postach
  • Hasztagi
  • Video

Na stronie mojej firmy mam podpięte automatyzacje: gdy podcast wychodzi na YouTube, automatycznie robi się post na stronie firmowej.

Do tego używam narzędzia Zapier, a jeśli chcesz też to robić, to zapraszam. Wystarczy skopiować link poniżej i na Zapierze do tego szablonu uzupełnić Twoje konta.

3. Podcast na LinkedIn:
Napisz artykuł lub zrób biuletyn

Dzięki artykułom masz znacznie większą elastyczność. Niby nikt nie czyta artykułów. Ale… Jak zmienisz typ profilu na Twórcę, to uzyskujesz możliwość tworzenia biuletynu. Zmienia się w ustawieniach profilu.

To newsletter na Linkedin, a ludzie to po prostu czytają. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby newsletter był rozwiniętym opisem Twojego podcastu.

Co tydzień publikuję kawałek tekstu z newslettera w formie biuletynu. Dodaję link do newslettera, player podcastu, ważne dla mnie linki. I z biuletynu mam odsłuchy podcastu Escola Mobile, subskrypcje newslettera i dodatkowe zamówienia.

Biuletyn/artykuł ma interfejs podobny do WordPressa. Jeśli nie znasz tego CMS, nic straconego. Trudno się tu zgubić.

Ja sam mam profil twórcy, dlatego na obrazku poniżej zobaczysz moje imię i nazwisko raz nazwę biuletynu (Kurs Podcastu, a jakże 🙂

Jak już masz podcast, to wystarczy wkleić w opcjach link do Spotify lub YouTube. I player sam się zaciąga.

Biuletyn podcast na LinkedIn

Możesz dodać tekst, znajdziesz bazowe opcje formatowania. Artykuły i biuletyn to Twoja szansa na pokazanie swojej wiedzy na dany temat (potencjalnie temat Twojego podcastu lub pojedynczego odcinka). 

Na przykład, jeśli masz podcast o zdrowiu psychicznym i masz odcinek poświęcony radzeniu sobie ze stresem podczas pandemii, możesz wyjaśnić ten temat w artykule i dać swoim słuchaczom więcej wartości.

Jeśli tworzysz biuletyn – napisz tekst, zapisz go i czekaj na info, że ludzie zaczynają subskrybować Twój newsletter/biuletyn. 

4. Live na Linkedinie

Mocno angażujący temat, jeden z czarodziejskich sposobów, dzięki którym robimy videocasty w formie live. 

Jeszcze do niedawna było to dobro reglamentowane. Linkedin bardzo dbał o ilość live i bardzo skąpo przydzielał dostępy.

Od kilku miesięcy live na LI to coraz częstszy widok, z czego się cieszę. A dzięki współpracy ze Streamyardem podcast na LinkedIn to jest już prosta sprawa.

Wg mnie 75% treści na LI to bullshit

Czytam post lub oglądam kawałek livr, słyszę tylko jak bardzo fajny jest prowadzący i jak inspiruje. I do tego zawsze zmagał się z przeciwnościami, mało nie umarł prowadząc swój biznes, ale teraz już jest bogaty.

Nie rób tego 🙂 Na LI ludzie spędzają godziny. Jakość tego medium jest wciąż wyższa od Facebooka. Więc wykorzystaj live, aby pokazać wartość potencjalnym klientom czy słuchaczom.

Dobra nowina: Jeśli 75% treści to bullshit, to łatwo się wyróżnić jakością

Jak zacząć live na Linkedin?

1. Odpal Streamyard, podłącz do LinkedIna i zacznij marketing wydarzenia.
2. Zrób najlepszy na świecie live videocast

Najlepszym narzędziem do live na LI jest Streamyard. LI nie pozwala na streamowanie z telefonu.

Jak można wykorzystać tę funkcję Linkedina?

Poniżej jest screen z najbliższego podcastu live mojej firmy.

1. Przygotowałem obrazek z gościem

2. Event można dodać do swojego kalendarza

3. Możesz na ten event zaprosić kilkadziesiąt osób

4. Robisz live jak każdy inny – czyli superciekawie

5. Nagrywasz audio i video oddzielnie – masz tonę treści

6. Audio → Hosting i podcast, Video → YouTube

7. Wybierasz najsmaczniejsze kąski video i publikujesz wszędzie 

Wydarzenie, jak to wygląda.

Marketing podcastu na Linkedin przyniósł mnóstwo okazji dla mojej firmy.

Na Linkedinie jesteśmy niemal codziennie, coś się w kółko dzieje. Albo postujemy podcast, albo link do YouTube z podcastem, albo wrzucamy jakieś urywki rozmów. Do tego cały czas postujemy linki do bloga firmowego i robimy live.

Linkedin dobrze działa w podcastowym świecie

P.S. Zauważyłeś literówkę w obrazkach?

P.S. 2 Dodaj mnie na Linkedin

A jeśli w Twoim otoczeniu jest ktoś, kto potrzebuje podcastowej pomocy, poleć mu/jej Kurs Podcastu.pl

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz