Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3', 'https://podcastuje.pl/ile-jest-podcastow-po-polsku/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Ile jest podcastów po polsku

Boom na podcasty. Co tydzień powstaje do 100 audycji.

Tu jest haczyk, który onieśmiela. Bo zadajesz sobie pytanie: ile jest podcastów po polsku?

I szansa

Zgodnie z katalogiem Borysa Kozielskiego: podkasty.info mamy obecnie 6400 podcastów po polsku. Pojawia się pytanie: czy warto jeszcze robić podcast. Odpowiem na końcu tego artykułu. Bo wcale nie warto, jeśli masz założenia na YOLO.

Moim wrogiem są słabe treści. Lubię robić podcast firmowy, uwielbiam, gdy klienci przysyłają mi surowe nagrania z przemyślanymi treściami. Czasem bywa tak, że treści są tak dobre, że sam słucham podcastu nawet po tygodniu – dwóch od jego publikacji.
Mimo że przesłuchałem odcinek już 3 razy w edycji.

Za to denerwuje mnie podcast o niczym. Wyłączam podcasty z przechwałkami lub o niczym. Czas kosztuje.
Każdy klient, który zamawia u mnie podcast, jego montaż czy nawet marketing podcastu, ma na celu zwiększenie świadomości marki.
Kibicuję firmom, z którymi współpracuję. Dobrze przygotowana treść może być użyta w podcastach, w live na Facebooku czy na YouTube. Zwielokrotniona treść, dobrej jakości, angażująca ludzi – to będzie krążyć w sieci, bo jesteśmy zmęczeni plastikowymi ludźmi.

Firmy czują siłę podcastów.
To cieszy, bo podcast wymusza jakość

Nie ma jakości i wartości – nie ma słuchaczy. Po prostu. Wygrywają firmy, które to wiedzą.

W zamówieniach widzę, że wiele firm ma plany na serię 5-7 odcinków. „Na próbę”.

Najczęściej robimy 2-3 odcinki.

Bo nierzadko firmy robią plany na 1000+ pobrań każdego odcinka. I biorą w łeb, bo do słuchalności przykładamy miary odtworzeń na YouTube lub odsłon postów. Marketing jest słaby, a oczekiwania wysokie. O podcastach należy gadać cały czas. Rozmawiać o nich, mówić o podcastach wszem i wobec. Miałem opory, aby się chwalić tym, co robię. Potem pogadałem z Krzyśkiem Kempińskim z „Porozmawiajmy o IT”, potwierdził to, co słyszymy wiele razy: nikogo nie obchodzisz, póki nie będziesz kogoś obchodzić.

Nie obchodzi nas, kto co publikuje, tylko co nam to ta. Co uzyskam z podcastu? Jaką wartość mi dasz za to, że poświęcę Ci czas?

Podcasty firmowe zanikają szybciej, niż powstają. Najczęściej z powodu mieszanki błędnych założeń i pędu do liczb.

Tak nie rób

Firma produkuje wielkie maszyny budowlane. Ktoś w firmie usłyszał, że warto robić podcasty. Wspaniale! Zrobiliśmy razem 3 odcinki z planowanych 10. Więcej odcinków nie było, bo firma założyła mnóstwo odsłuchań, a po trzech odcinkach było ich ledwo 100.

To nie działa. Dziękujemy – usłyszałem.

Szansa: zrób podcast i publikuj regularnie. Niezależnie od tego ile jest podcastów po polsku.

Co dwa tygodnie, co miesiąc. Publikuj, dziel się wiedzą, mów o swojej pracy.
Zajmuj nisze. Najdłuższe współprace mam z firmami, które wiedzą, że podcast jest narzędziem do zwiększania świadomości.

Tak rób

W ten sposób nisza została zwolniona. W tę niszę miejsce wejdzie wkrótce inna firma, z którą opracowaliśmy 10 odcinków do przodu, plan publikacji, posty w social mediach, wywiady z gośćmi i tematy, opracowane na podstawie popularności słów kluczowych.
Manager marketingu wie, że podcasty mogą pracować dzień i noc, a najważniejsze z tego wszystkiego to wartość i konsumpcja podcastu.
W odcinkach jest mnóstwo informacji, wypowiadają się specjaliści w branży budowlanej. Wszyscy są pracownikami firmy. Część z nich daje dłuższe wywiady. Jedna osoba jest główna, tworzy podcast i prowadzi całe przedsięwzięcie. Rozmawiają o problemach branży. Kilka odcinków już jest.

Do odcinków przygotowane są transkrypcje i posty na bloga firmowego. W ciągu miesiąca będą wychodzić cotygodniowe odcinki pierwszego sezonu podcastu. Potem ocena rezultatów, korekta i kolejny sezon. Bez napięcia, bez hustlowania.

Na początek wartość, potem plan i odpowiedni kalendarz publikacji.

Wygrasz systematycznością. Po roku, dzięki podcastom, będziesz mieć otwarte wiele drzwi.

W nagraniach bierzesz odpowiedzialność za swoje słowa i nie boisz się tego.

Działa networking Goście przyciągają gości. Więcej rozmów – relacje.

Stworzyliśmy ideę podcastu escola mobile dwa lata temu. Dziś podcast otwiera drzwi. Wiele razy słyszałem: tak, znam z podcastu.

Podcast to maraton, ale warto. Podcast firmowy działa. Ale po czasie.
Masz czy planujesz firmowy podcast ?

Sprawdź, co mam dla Ciebie w podcastowym newsletterze. Niezależnie od tego, ile jest podcastów po polsku.

Jakość, nie ilość.
Zapisz się na cotygodniową porcję podcastowych pomysłów.

👉 https://kurspodcastu.pl

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz