Podcast w dwa dni. To nie pójdzie.
Nagraj podcast w dwa dni. To zdanie może wprowadzić w błąd. Jeśli robisz podcast dla biznesu, to możesz strzelić sobie w nogę. I wtedy zamiast podcastu masz co innego. Raczej nagranie słabej jakości i miernej treści niż podcast, który da wartość Twoim słuchaczom.
W sieci pojawił się e-book, który zachęca do stworzenia podcastu w dwa dni. Reklama na Facebooku to mocna rzecz. Ale niech ta reklama oferuje coś, co można wykorzystać. Niech reklama nie wprowadza w błąd. W dwa dni można coś nagrać, ale nie będzie to dostępne dla świata.
Jak to wygląda? Jak będzie wyglądać tworzenie podcastu w dwa dni? Nagrywamy na YOLO, wrzucamy nagranie na Anchor (nie polecam), piszemy posty, że już mamy podcast. Niosą nas emocje, fajnie jest.
A potem zamiast feedbacku mamy komentarze, że podcastu nie ma na Apple lub Google. I zamiast cieszyć się, to mamy #stres, co było nie tak. W rezultacie podcast, nagrany w dwa dni, staje się źródłem wkurzenia.
Z podcastem w dwa dni ma tyle wspólnego co ja na tym zdjęciu z piękną Lizboną.
Niby ja, niby w Lizbonie, a coś nie działa.
Nie wiem, może ta żaglówka na rzece.
Chłodna głowa to przepis na dobry start podcastu. Nie goń szaleńczo, bo każdy ma już podcast. Dzień czy dwa nie zrobią różnicy, jeśli nie ogłaszasz światu, że masz już podcast. Podcast startuje z zerową słuchalnością.
Gdy startujesz podcast, nie masz słuchaczy. Potem słuchają Cię koledzy z pracy i rodzina. Potem dopiero świat. Dlaczego? Bo w podcastach po pierwsze liczy się jakość, a po drugie jego marketing. Gdy opowiadasz światu, że robisz podcast, warto zrobić szum wokół tego wydarzenia. I warto dodatkowo ustawić odpowiedni marketing podcastu. Jeśli tworzysz nową audycję, mało kto o niej wie. A jak wypuścisz podcast i nikt go nie może przesłuchać, to tracisz okazję na porządny marketing podcastu. Nikt nie będzie specjalnie instalować dodatkowej aplikacji, aby Cię posłuchać.
W dwa dni nagrasz wspaniały odcinek solo lub rozmowę z gościem i zmontujesz nagranie
Dwa dni to czas, gdy hosting podcastu dopiero znacznie pracować i dodawać Twoją audycję do kolejnych katalogów.
Po wrzuceniu pierwszego odcinka Twój podcast pojawi się w Spotify Ta firma odrobiła lekcję i ułatwia dodawanie podcastów. Łatwo dodać i szybko jest dostępny.
Jeśli celujesz w podcasty biznesowe to 2 dni to za krótko, aby Apple i Google dodały Twój podcast do swoich katalogów. Google wysyła swoje roboty. Coraz szybciej, ale i tak nie masz na to dużego wpływu.
W Apple Podcasts robią to ręcznie. Czyli ktoś po tamtej stronie przesłuchuje, czy Twój podcast się nadaje do katalogu Apple. To trwa jakiś czas. Spokojna głowa to klucz. Nie ulegajmy presji czasu. Less is more w tym przypadku. Nie szaleńcza pogoń za modą, a konkretna, zimna kalkulacja.
A co można zrobić, aby szybko nagrać pierwszy podcast?
🎁 Trik do podcastu
Nagraj intro podcastu i umieść na hostingu. Apple i Google potraktują to jako pierwszy odcinek i machina zacznie się kręcić sama.
Wtedy możesz zabrać się do nagrywania prawdziwych odcinków, a #intro z kolei pracuje na Ciebie, gdy Ty rozwijasz swój podcast.
A jak szlak jest przetarty przez intro, to następne odcinki pojawią się w kilka godzin od wrzucenia na #hosting.
Napisałem instrukcję publikacji pierwszego podcastu. Za darmo, bez kursu, którego hasło może wprowadzić w błąd. Nie w dwa dni. A w 4 kroki.
I dam Ci ją za jeden uśmiech. A dodatkowo otrzymasz mnóstwo podcastowych treści z podcastowego newslettera. Zapraszam.