fbpx

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Nie będziesz podcasterem

To jest artykuł mojej koleżanki po fachu. Wytłumaczy Ci jak działać, aby nie być podcasterem.
Ale… Dzięki temu wpisowi znajdziesz miejsca, które powodują, że zwalniasz na podcastowej drodze.

Agnieszka Papaj-Żołyńska ma silny związek z podcastingiem – tworzy podcast Biznesowe potyczki językowe

Polecam zapoznać się z newsletterem Agnieszki – wystarczy, że wejdziesz na jej stronę okienko samo się pokaże.

Jest inaczej niż w moim newsletterze, ale równie ciekawie.

Dlaczego nie będziesz podcasterem?

W końcu na co dzień przekonuję, że każdy może nagrywać podcast biznesowy i tworzyć wartościowe audycje dla swoich słuchaczy.

Ba! Nawet napisałam o tym książkę „Podcast w biznesie”! I jestem pewna, że za Twoją marką również kryje się inspirująca opowieść, którą powinni usłyszeć Twoi odbiorcy.

Niemniej, jak to zwykle bywa, są również wyjątki od tej reguły.

Dlaczego nie każdy musi być podcasterem?

Podcasty to moja pasja. Uwielbiam nagrywać i montować kolejne odcinki – zarówno dla klientów, jak i moje Biznesowe Potyczki Językowe. Ale wcale nie oznacza to, że bez przerwy słucham ich w czasie wolnym. I chociaż szczerze zachwyca mnie ten format, nie spędzam kilkunastu godzin w tygodniu na Spotify, wyszukując kolejne nowinki.

I wcale nie odczuwam presji, nie czuję się też w żaden sposób zobligowana do tego, aby otaczać się podcastami dwadzieścia cztery godziny na dobę tylko dlatego, że zajmuję się nim zawodowo. Co nie oznacza, że nie słucham ich w ogóle.

I to oczywiście działa w dwie strony. Nawet jeśli Ty namiętnie pochłaniasz odcinek za odcinkiem, bardzo prawdopodobne, że tworzenie podcastu to nie Twoja bajka, i to jest w porządku.

Co może Cię zniechęcać?

· Strach przed krytyką i pokazaniem głosu innym;

· Zbyt duża lista zadań do odhaczenia, aby przygotować kolejne odcinki;

· Liczna konkurencja w sieci;

· Małe szanse na zarobek, zwłaszcza na początku;

· Kwestie techniczne, które trzeba opanować;

· Potencjalne koszty – za sprzęt, czas realizacji, ewentualne wsparcie.

Oczywiście, na każdy z tych punktów mam gotowy kontrargument, bo nad własnymi przekonaniami można popracować, przełamać się i krok po kroku pokonać wszelkie obiekcje, które Cię powstrzymują.

Ale doskonale rozumiem, że dla kogoś, kto jest na początku podcastowej ścieżki, może to być wyzwanie. Natomiast w tym mailu chciałam opowiedzieć Ci o 5 rzeczach, które sprawią, że nie będziesz podcasterem, a przynajmniej nie zostaniesz nim na dłużej.

Chcesz je poznać? Świetnie.

NIE ZOSTANIESZ PODCASTEREM, JEŚLI:

1) Nie jesteś osobą systematyczną i nie znajdziesz czasu na regularne nagrania.

2) Nie umiesz / nie lubisz opowiadać historii, a dzielenie się wiedzą nie sprawia Ci żadnej frajdy.

3) Wolisz spontaniczny kontakt z odbiorcą, żyjesz chwilą i nie przepadasz za planowaniem treści.

4) Twoi klienci preferują inną formę relacji z Tobą i Twoją marką – blog, Insta Stories, Club House itp.

5) Liczysz na szybkie efekty i nie zależy Ci na stopniowym budowaniu społeczności (czy też audytorium).

Zniechęciłam Cię do podcastowania? Mam nadzieję, że nie!

Jeżeli mimo wszystko chcesz spróbować i przekonać się, czy nagrywanie, edycja i promocja podcastu to Twoja bajka,
przygotowałam dla Ciebie bezpłatny fragment mojej książki „Podcast w biznesie„.

Koniecznie daj mi znać, co o niej myślisz! Trzymam kciuki za Twój podcast i do usłyszenia! 😉

Instagram:

Agnieszka Papaj-Żołyńska

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz