Błąd bazy danych WordPressa: [Duplicate entry 'cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3' for key 'hash']
INSERT INTO wp_dolly_plugin_table (hash, url, time) VALUES('cf8e73fe1730cc73a60e43eb46d385a3', 'https://podcastuje.pl/konsumpcja-podcastu-jak-dlugo-sluchaja-podcastu/', NOW())

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Ukryta siła podcastu

Konsumpcja podcastu to wskaźnik, który idzie pod prąd idei Facebooka, Linkednia i Instagrama oraz Twittera. Stawiaj na jakość, dopiero potem na ilość.

Wielkie zasięgi robią na nas wrażenie. Stały się fetyszem. Gdy firma chce współpracować z influencerem, pyta się o ilość odbiorców. To normalne. Każdy chce mieć ich jak najwięcej. W końcu zasięgi sprzedają.

Gdy ktoś chce współpracować z moimi podcastami, na początek też dostaję zapytanie o zasięgi. Wiele firm oczekuje milionowych odsłuchań, bo przekłada miary z facebooka na podcasty. Gdy dowiadują się, że zasięgi podcastu to np. 500 odsłuchań Developer Wannabe w pierwszym tygodniu, albo na łączach zaczyna się cisza, albo dostaję odmowę. Bo 500 nie robi takiego wrażenia jak np. 15 k zasięgu na Linkedinie czy 100 k na Facebooku, podkręcone reklamami.

Rozumiem myślenie, trzeba sprzedać, a zasięgi sprzedają. Nie jest wtedy ważne kto, a ile. Tu muszę głośno i wyraźnie powiedzieć.

Konsumpcja podcastu to nie zasięgi postów na Facebooku

200-300 odtworzeń podcastu w pierwszym tygodniu nie robi na Tobie wrażenia, prawda?

A co, jeśli powiem, że gdy nagrywam godzinny podcast, to odbiorca na słuchaniu spędza niemal 90% czasu trwania nagrania?

To jest siła podastu. Długość odsłuchań mierzę w chartable. Okazuje się, że słuchacze podcastu cenią sobie treści, które przygotowuję, np. w audycji Developer Wannabe. W audycji Escola Mobile razem z gośćmi tworzę treści, które potem przesłuchiwane są wielokrotnie.

W tym momencie dochodzimy do najważniejszego wniosku: posty na Facebooku czy Instagramie mają skalę. Prawo skali działa tak, że w którymś momencie Twój post trafi do odpowiedniej grupy ludzi.

Podcasty idą pod prąd. Nie porównasz zasięgu z retencją/konsumpcją podcastu, bo jak porównać godzinę z milionem zasięgu?
Ale…Twój słuchacz zostaje z Tobą na dłużej. A na FB tylko przewija dalej. Kto obecnie może Ci poświęcić 40-50 minut swojego czasu?

Przewaga podcastu jest jeszcze w dwóch aspektach.

  1. Podcasty są materiałem evergreenWypuszczasz dobrze przygotowany epizod, promujesz go tak długo, aż przestanie być aktualny. Większość odcinków, które stworzysz, będzie się nadawała do przesłuchania za miesiąc, dwa, czy nawet rok.  Dopóki nie będzie rewolucji w Twoim temacie, możesz ten podcast wrzucać na media wielokrotnie i sprawdzać, jak wygląda konsumpcja podcastu.

    W Escola Mobile od początku roku tworzę serie. Przygotowuję materiały dla Krzysztofa, który prowadzi ten podcast. Właśnie kończę trzy odcinki o sprzedaży. Jak bardzo zmieni się sprzedaż w najbliższych latach? Raczej zmienią się narzędzia. Podejście i techniki niekoniecznie będą zmieniały się rewolucyjnie. A szkopuł w tym, że właśnie w tej serii opowiadamy o nowoczesnej sprzedaży.

    Dzięki temu mam:
    – wiedzę o sprzedażach
    – ciekawych gości
    – zasięgi i większą konsumpcję podcastu, bo po premierze goście wrzucają link do podcastu na swoje media i są zainteresowani tym, aby odbiorcy przesłuchali jak najwięcej i zostali jak najdłużej

  2. Jakość materiału

    Staram się tworzyć materiały, które dają wartość odbiorcom. Ta wartość jest wyrażana właśnie w konsumpcji podcastu. Retencja słuchacza pokazuje mi, jaka ma być długość podcastu, jakie tematy są częściej słuchane, czego chcą odbiorcy.
    Nie ma nic prostszego w tworzeniu treści jak danie słuchaczom tego, czego potrzebują. Przygotuj temat wspaniale, zadbaj o formę, znajdź specjalistę, który o tym opowie. I wtedy odbiorcy zapewniają odpowiednią konsumpcję/retencję w odcinkach podcastu.

Wykorzystaj czas, który Twój słuchacz poświęca na odbieranie Twoich treści. Dodaj jak najwięcej wartości do podcastu.

Nawiązujesz relacje z odbiorcą. Zyskujesz zaufanie, autorytet. Nie jesteś królem życia z Insta, a prawdziwą osobą, z którą warto rozmawiać i warto jej słuchać.
Sprzedawanie nie udaje się w podcastach. O wiele lepiej wychodzi dzielenie się wiedzą i angażowanie odbiorców. Opowiadaj, co wiesz, pomagaj zrozumieć. Edukuj, słuchaj i patrz, jakie są reakcje. Jeśli posty na social media to sprint, to podcasty to maraton. Biegniesz długo i jest ciężko, ale jesteś mistrzem na mecie.

A jak chcesz zrobić podcast, to dawaj znać. Pisz do mnie. Pomogę i coś wymyślimy.

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz