fbpx

Obróć telefon :)

Wtedy najładniej i najpełniej będziesz korzystać ze strony.

Kiedy podcast się opłaca?

Ten mail wymyśliłem wczoraj podczas treningu. Jak biegam (polecam), to przychodzą mi ciekawe pomysły do głowy. Pewnie dlatego, że przez kilkanaście kilometrów głowa sobie a ciało sobie.

Temat pojawił się po rozmowie z podcasterem, który rozumie podcasty jak zasięgi na Instagramie.

Ma być milion zasięgu! Najlepszy sprzęt!

W rezultacie produkcja podcastu wygląda tak:

Byleby było, robię, wrzucam. Uśmiechnę się, pouwielbiam samego siebie. Gość to tylko dodatek. Coś tam pogadamy. Nagram i wrzucam. Niech ludzie słuchają, bo każdy musi mnie słuchać.

Podcaster tak baaardzo.

I cyk instastory.

Czujesz, że to podejście odpycha? A jeśli powiem, że to jest tendencja, którą obserwuję od kuchni podcasterów?

💬 Zauważyłem to wśród firm i osób, które zlecają mi edycję podcastów: ilość, a nie jakość. Tak bardzo chcemy być podcasterami, bo to modne. Bo się wyróżnię. Moja firma taka inna.

❌ No właśnie nie.

Do znudzenia będę powtarzać, że podcast to jest najpierw myślenie, a potem tworzenie.

Podcast możesz stworzyć ot tak, nawet na YOLO. Dokładnie tak, jak pisałem w instrukcji, dołączonej do mojego newslettera.

👉 https://kurspodcastu.pl/

Apka do nagrywania i jedziesz z tematem

Podcast, który będzie dawać coś słuchaczom: wiedzę, umiejętności, rozmowę z ciekawym człowiekiem. To jest wyzwanie.

Innym sposobem dawania wartości w podcastach są treści rozrywkowe, informacyjne, słuchowiska. Ale nie robione na kolanie, bez przemyślenia przez choćby minutę.

Tak, podcast może być reakcją na jakieś wydarzenie. Można go stworzyć szybko. Na telefonie. Sam to zrobiłem niedawno w podkaście podcastuje.pl. Jednak…

▶ Aby podcast dawał coś samemu podcasterowi, musi być o czymś

Dlatego hasło, które widnieje na stronie mailingu podcastowego to

Zrób podcast, który będzie się opłacać

Kiedy podcast się opłaca?

Podcast będzie się opłacać, gdy Twoi słuchacze nawiążą z Tobą relację. Relację w podcastach tworzysz, gdy dajesz wiedzę, dzielisz się doświadczeniem, zapraszasz ciekawych ludzi, którzy tworzą atmosferę.

Przygotowanie, tworzenie. Fermentacja treści. To jest przepis na podcast, który będzie się opłacać.

To nie musi być coaching i trening życiowy, to nie muszą być rady jak zarobić mnóstwo pieniędzy nie pracując albo jak stać się influencerem i balować całe życie.

To musi być coś, co jest przemyślane, sfermentowane, zbudowane. A wtedy dzieją się cuda i słuchacze zaczynają widzieć w Tobie ciekawą osobowość. I wtedy to się opłaca, daje nowe możliwości, dociera do nowych ludzi.

Tak tworzę treści w Escola Mobile (firmowy) i Podcastuje (osobisty)

Daj znać, co myślisz o tworzeniu treści do podcastów. Pytania? Mogę w czymś pomóc?

Po prostu napisz do mnie mail albo pisz w komentarzu.

Jędrzej

Pozostałe artykuły

Dodaj komentarz