Jak słuchać podcastów?
🎤Jak słuchać podcastów?
Zadaję to pytanie klientom odkąd doszło do mnie, że odpowiedź nie jest oczywista.
❓Podcaster może dzięki temu uzyskać ciekawą widzę.
Sposób słuchania przez odbiorców może mieć wpływ na formę Twojego podcastu.
Jak słuchać podcastów?
Spotify – najprościej, bo wielu z nas go używa.
Google podcasts – aplikacja Google. Niby toporna, a wygodna.
Pocket Casts – wg mnie najlepsza aplikacja. Prosta, przejrzysta, wygodna. Zrobiona przez podcastowych zapaleńców.
🎧Właśnie słucham rozmowy Tima Ferrisa z Hararim, słucham siedząc.
Wsłuchuję się. Głęboka rozmowa Tima z Yuvalem jest wzmocniona przez otoczenie.
🌳Jestem w parku, wokół są zielone drzewa, trawa. Jest cicho. Tylko ptaki śpiewają.
Raczej nie wysłuchałbym tego podcastu w domu ani w pracy. Nie wyniosłym z niego wartości. Zbyt ciekawa rozmowa, zbyt dużo rozpraszaczy wokół.
Czy wiesz jak i gdzie słuchają Cię Twoi odbiorcy? Czy w ogóle wiesz jak słuchać podcastów?
🛣️ Jeden z moich klientów tworzy podcasty dla sprzedawców. W postpandemicznym handlu wracają podróże do klientów, choć jest ich mniej, to handlowcy jeżdżą do klientów. To ciekawa informacja, bo dzięki temu podcaster może dostosować treści i długość odcinka. A ja mogę zrobić ciut inny montaż, aby podbić tony, słabo słyszalne w samochodzie.
✂️Robię też podcast dla podcastującego sportowca. Najczęściej opowiada o górskich wycieczkach, bieganiu i #crossfit.
Odcinki biegowe i górskie są dłuższe, nawet półtoragodzinne. I spokojniejsze.
Odcinki crossfitowe są energiczne, często przeplatane jinglami.
🚀I trzeci przykład: podcast marketingowy Artura Jabłońskiego najczęściej ma dwudziestominutowy odcinek.
Dlaczego tak?
1. Marketing to szybkość i efektywność, czas musi być dobrze wykorzystany.
2. Dlatego Artur po minucie intro zaczyna same konkrety.
3. Dwadzieścia minut to czas, aby dobrze wyjaśnić jedno zagadnienie. Treści w podkaście są punktowe. Artur nie mówi o wszystkim i nie zaczyna od Adama i Ewy, tylko opowiada o jednym aspekcie/problemie/zagadnieniu.
I 20 minut to dobre ramy, aby zwięźle wyjaśnić oraz dać wartość słuchaczom, którzy włączają jego #podkast w czasie jazdy do pracy lub w przerwie na lunch.
Warto się spytać słuchaczy jak słuchają.
Inaczej się słucha w biegu, inaczej jeśli podcast towarzyszy Ci na spacerze. Jazda samochodem będzie miała wpływ na dźwięk (włącz audiobook w aucie, jest nagrany tak, aby podbić odpowiednie tony).
Oczywiście nie jest tak, że odcinki dla biegaczy słuchają tylko biegacze 🙂
Podcastowe maile co tydzień na Twoją skrzynkę
Kliknij i otrzymuj praktyczną wiedzę o podcastach w biznesie: